Effektkit

Några av våra trimkit med effektkurvor. Dessa är driftsäkra utprovade kit som inte ger några problem utom dyrare däckskonto.

 

EMP Effektkit till Suzuki VS1400 och VZ800 ger 20-30% mer vridmoment och 25% mer effekt. Garanterat +10hk. Kittet innehåller EMP/Dynojet ombestyckningskit, KN separate luftfilter, vevhusventilationsfilter samt hårdare kopplingsfjädrar vid behov. Bästa effekt/krona på dessa modeller. Vi ombesörjer montering och injustering i bromsbänk.

 

Thunder Big Air Kit Tornado monterat på Suzuki M1800. 10% effekt och vridmomentsökning, grymt gassvar och rått utseende. Liknade kit från Barons Customs XXX Air Kit.. Komplettera med ett Vance & Hines Pro Pipe 2-1 och Powercommander.

VN2000 effektkit. EMP/Thunder Big Air Kit, Powercommander. V&H avgassystem redan monterat. Effekt och vridmomentsökningen blev mycket bra med bara Big Air Kit och Powercommander. 96hk/149nm till 110hk/180nm

 

HD Twin Cam 96. Ett mycket bra kit med Andrews drop-in kammar och powercommander samt KN filter. Ökar från 72hk/112nm till 82hk//140nm. V&H slip-on redan monterat.

 

 

Våra effektkit finns i flera steg. Våra steg 1 är avgassystem, luftfilterkit samt Powercommander eller Dynojetkit.

VTX1800: Big Air Kit, Powercommander, Muzzy 2-1 system. 98hk/150nm (std 75hk/115hk)

Mean Streak : Big Air Kit, Powerkommander, Muzzy 2-1 system. 78hk/135nm (std 62hk/105hk)

XV1600 Wildstar: Big Air Kit, Dyna 3000 tändbox, V&H Pro Pipe. Detta ger 62hk/135nm mot 50hk/115nm. Kombinera med ett portat insug och man har 67-68hk.140nm Riktigt stor skillnad.

Warrior/MT-01: Big Air Kit, Powercommander, Muzzy 2-1. 87hk/145nm ( 75hk/130nm)

V-Strom 1000/KLV1000:- Powercommander. Ger klart bättre gång och gasvar i de lägre varvtalen. Med slip-on klart mer effket/vrid över hela registret.

BT1100 Bulldog: KN insatsfilter, Dynojet kit, slip-on. 15% mer vrid och effekt, klart bättre gassvar. Stor skillnad.

HD Twin Cam 88: Big Air Kit, Powercommander/HSR42, V&H Pro Pipe. Ger effektökning från 60hk till 75hk.

Bandit 1200: KN insatsfilter, ombestyckningssats, slip-on. 10-12hk och stor vridmomentsökning.

FJR1300: Powercommander, KN insatsfilter, slip-on. Bättre register 15-20% mer vridmoment och effekt.

Triumph Rocket: Powercommander, KN insatsfilter och slip-on. 140hk/155nm mot 124hk/140nm. En grym skillnad.

Många fler kit och kombinationer finns, ring för mer information.